شرح وظایف مسئول کتابخانه
1. پاسخگویی به مراجعین و ارائه خدمات به آنان
2. ثبت کلیه منابع کتابخانه ای
3. آماده سازی کلیه منابع کتابخانه ای اعم از کتاب ، مجله و ...
4. سفارش کتاب
5. پیگیری مربوط به سفارشات مجلات اعم از تماس باشر و ...
6. پیگیری مربوط به سفارش کتاب از ابتدای درخواست مراجعان تا مرحله ورود به کتابخانه
7. فهرستنویسی کتاب ، مجله ، لوح فشرده و ...( فارسی و لاتین )
8. ورود اطلاعات منابع کتابخانه ای در نرم افزار کتابخانه
9. چاپ برچسب و بارکد کتاب ها
10. چیدمان کتاب ها بر اساس رده بندی در داخل قفسه ها
11. عضویت دانشجویان ، اساتید و کارکنان در کتابخانه
12. ورود اطلاعات اعضا در نرم افزار
13. راهنمایی و آموزش مراجعان برای استفاده از تمامی خدمات کتابخانه ای
14. گردش کتاب شامل امانت ، تمدید ، رزرو و بازگشت کتاب به کتابخانه
15. بررسی کتاب ها از نظر ظاهری و جداسازی کتابهای نیاز به صحافی
16. وجین مجموعه در بازه های زمانی مشخص و حذف کتاب های مشمول قانون وجین
17. نظارت بر سالن مطالعه برای ایجاد محیطی آرام برای مطالعه دانشجویان
18. حفظ و نگهداری کلیه اموال مصرفی و غیر مصرفی تحویل گرفته شده
19. نظارت بر ورود یا خروج هر نوع منبع بر اساس سیاستهای کلی کتابخانه
20. پیگیری و انجام امور ابلاغی از طرف مافوق